TheLook Border collie

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

En dag i vårt liv!

Av Kennel TheLook - 24 juli 2011 22:04

Idag flyttade jag, Spot och Tiffany fåren, vi delade av några av lammen och tog dom till en annan hage. Sedan sorterade vi ut några tackor från deras lamm i en annan hage och Svea fick ta tillbaka dom tackorna till hagen där dom andra tackorna stod.

Hur skulle man klara sig utan hundarna?


Här kommer lite bilder från fårflytten med Tiffany och Spot


Hundarna åker traktorsläpp ut till fåren



Jobbet kan börja 

  

Spot Kollar när Tiffany tar in fåren i fållan och sorterar ut lammen

  


Jobbar man i fållor får man inte vara rädd för att trängas

  


Matte sa Vänster jag skall gå vänster!

  


Går även krypa under fåren

  


Lammen utsorterade och vi börjar flytta dom

  


Vi hade publik av nyfikna åskådare

  


Lammen försökte ta sig tillbaka till tackorna till en början, här är en som bröt sig ut och gjorde ett försök, men det satte Tiff stopp för!

  


Över bron

  


Lugnt och fint

  


Spot smälter in i bakgrunden

  


Ute på "storavägen"

  


Tiff håller kanten

  


Så duktig

  


Spot ser till att fåren inte går ut på åkern

  


Man ngår i lagom takt när man hinner så en 4klöver på vägen

  


Spot svänger fåren höger

  


Trött Spot efter jobb

  


och Tiff


Underbara Svea


 
 
Malin & Java

Malin & Java

25 juli 2011 00:14

Vilka underbara bilder! :D

http://SuperMagic.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel TheLook - 8 december 2011 18:44

Ja oj nu var det länge sedan och det finns så mycket att skriva, vet inte vart jag skall börja. Allt har ändrats inget är sig likt. Antagligen oväntat av många. Jag bor numera i Haninge Kommun, i en liten del som heter Vendelsö. Ja mer än att mit...

Av Kennel TheLook - 26 oktober 2011 22:29

Jag (Nathalie) är på besök i stockholm några dagar och idag har vi haft en liten mini träff här för några TheLook hundar. Här kommer lite bilder.   TheLook Black-Ice Dot, TheLook Happy Victory, TheLook Red-Hot BBQ, TheLook Successful Svea, TheLoo...

Av Kennel TheLook - 18 oktober 2011 23:45


  Idag fick jag första agilitybilderna som nån har knäppt på Mike. Tyckte den här var så fin så jag tänkte dela med mig den till er :) Den är ifrån årets KM i Bollnäs när Mike blir klubbmästare i agility. Riktigt kul att han slog till och vann på sit...

Av Kennel TheLook - 10 oktober 2011 19:22


Svea är nu godkänd vallhund. Hon fick 86p. Och så mjuk och fin hon är att köra, hon har verkligen fått det bästa från både Spot och Jean i vallningen.     Izo är uppflyttad till klass 3 i både agility och Hopp, riktigt bra gjort Rebecka!  Gr...

Av Kennel TheLook - 22 september 2011 15:47

Dags att skriva några rader här! Tycker det är jättekul att bloggen är öppen, så kan man följa alla TheLook:are på ett och samma ställe. Asbra!   Igår var jag och Flame iväg och tränade tillsammans med Caroline och Marlene. Caroline har Olivia fr...

Ovido - Quiz & Flashcards