TheLook Border collie

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

29 grader

Av Kennel TheLook - 29 juni 2011 22:42

Skall börja grattulera dom duktiga Successful valparna som blev 1½ den 12 Juni och redan har 4 kommit ut på agilitybanan.

TheLook successful Izo har plockat en pinne och klassvinst i Agilityklass

TheLook Successful Sky har plockat pinne i Hoppklass

TheLook successful Mike har oturligt fått 5 fel i två av sina lopp, men det är bara en tidsfråga tills pinnarna börjar ramla in!

Och TheLook Successful Olivia har startat Doggy professional Cup, länsfinal och gjorde två nollor och vann samanlagda resultatet! Tyvärr var hon för ung när kvalet var så lyckades inte kvala in. Men det ser ju bra ut inför framtida agilitytävlingar :)

 

När termometern står på 29 grader är hundträning inte att tänka på, så när jag kom hem från jobbet, gick jag ner till älven med ett gäng hundar, tog ut båten och simtränade hundarna en sväng. Det var uppskattat och så härligt det är, med musik i öronen ro ut i en båt med hundarna simmandes efter, Jojo gjorde mig mest sällskap i båten, hon fick nöja sig med att simma en bit, hennes simteckning är ännu inte den bästa ;)


Ja man kan ju ha det sämre :)

  


På valparna är det full fart! Dom bryr sig inte ett dug om värmen, här kommer lite blandade bilder på dom jag tagit tidigare i veckan.


Valp 2


Valp 8  


Valp 4 

 

Valp 7


Valp 9


Valp 9 

   

Valp 6

 

Valp 2

 

Spot, Svea och valp 7

 

Valp 2


På Fredag skall jag och Tiffany starta DM, känns sådär nu faktiskt... Har utmanat henne i vittringen genom att lägga ut ca 35 pinnar och träna uthålligheten på henne, hon gör det kanon, sökte med rätt inställning och nivå och kom in med rätt. Apportering med dirrigeringen är dock ingen höjdare jag har beställt större apporter då dom jag har är så små att dom försvinner i gräset och Tiff blir förvirrad. Kommer dock inte hinna få dom tills fredag, så min inställning till fredag är att gå in hålla ihop och ha roligt, så roligt som bara vi kan ha :) Jag måste lära mig att ta känslan att misslyckas!



På kvällarna/nätterna tränar vi vallning, Tiffany och Spot är anmälda till deras första IK-1 för i år, ja Tiffanys första någonsin. Hon är dock reserv bägge dagarna så får se om hon kommer med. Spot går helt kanon nu! Hoppas formen håller i sig tills tävlingen ser verkligen fram emot att få komma ut och starta lite vallning nu.


 

 



Här även gjort en ny logga här kommer ett "smakprov"

    

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel TheLook - 8 december 2011 18:44

Ja oj nu var det länge sedan och det finns så mycket att skriva, vet inte vart jag skall börja. Allt har ändrats inget är sig likt. Antagligen oväntat av många. Jag bor numera i Haninge Kommun, i en liten del som heter Vendelsö. Ja mer än att mit...

Av Kennel TheLook - 26 oktober 2011 22:29

Jag (Nathalie) är på besök i stockholm några dagar och idag har vi haft en liten mini träff här för några TheLook hundar. Här kommer lite bilder.   TheLook Black-Ice Dot, TheLook Happy Victory, TheLook Red-Hot BBQ, TheLook Successful Svea, TheLoo...

Av Kennel TheLook - 18 oktober 2011 23:45


  Idag fick jag första agilitybilderna som nån har knäppt på Mike. Tyckte den här var så fin så jag tänkte dela med mig den till er :) Den är ifrån årets KM i Bollnäs när Mike blir klubbmästare i agility. Riktigt kul att han slog till och vann på sit...

Av Kennel TheLook - 10 oktober 2011 19:22


Svea är nu godkänd vallhund. Hon fick 86p. Och så mjuk och fin hon är att köra, hon har verkligen fått det bästa från både Spot och Jean i vallningen.     Izo är uppflyttad till klass 3 i både agility och Hopp, riktigt bra gjort Rebecka!  Gr...

Av Kennel TheLook - 22 september 2011 15:47

Dags att skriva några rader här! Tycker det är jättekul att bloggen är öppen, så kan man följa alla TheLook:are på ett och samma ställe. Asbra!   Igår var jag och Flame iväg och tränade tillsammans med Caroline och Marlene. Caroline har Olivia fr...

Ovido - Quiz & Flashcards