TheLook Border collie

Direktlänk till inlägg 24 april 2011

Moment 2 Inkallande m ställande och läggande

Av Kennel TheLook - 24 april 2011 18:29

Idag var det dags för inkallande med ställande och läggande, jag gjorde ett stort misstag i värmen och det var att träna annat med henne innan, värmen så här i början på våren tar verkligen otroligt mycket på hundarna.


Det vi behöver jobba på med inkallningen är bla. tassen som hon flyttar så fort jag lämnar henne! Ett inlärt beteende hon antagligen haft länge men som jag upptäckte först förra helgen, det finns vid varje moment där jag lämnar henne liggandes (fjärren osv). Inte högsta prio just nu men någonting vi måste jobba på, om jag skall lära om liggandet eller få henne medveten om tassen har jag inte bestämt mig för ännu, jag har jobbat lite på det sedan förra helgen och nu flyttar hon den senare än vad hon gjorde tidigare men beteendet är kvar. Tycker inkallandet är ett svårt moment då man vill ha speed och fart men också snabba stop, men ju snabbare dom springer destu längre stopsträcka får dom, det går ju aldrig komma ifrån, så det bästa är kanske ett snabbt men lagom tempo för att få så bra stop som möjligt, men undra vad som är bra nog.

Jag skulle också vilja ha mer focus när jag lämnar henne så kommer att få belöna mer oväntat när jag går ifrån henne, nu ser man att när jag kommit en bit bort ökar koncentrationen för hon vet det snart är dags, men när jag bara gått en bit kollar hon sig gärna omkring. Även avsluten är någon vi jobbat endel med, då hon haft en tendens att slå i mig, detta har dock get resultatet att hon ibland avslutar snett. Tänk att det aldrig skall vara lätt att träna hund ;-)


Här kommer dagens inkallande m ställande och läggande.



Imorgon är det dags för dumrutan, första gången vi gör hela den... Så det kan bli spännande.


 
 
René

René

24 april 2011 19:59

jag är mycket avundsjuk,, när hon startar så ser det kanon ut,, bra fart,, underbart ställande o läggande,,

http://www.blogtown.se/blog.php?id=Zippi

Kennel TheLook

24 april 2011 21:52

Tack :) Så snällt skrivet av dig. Hoppas allt är bra med dig och Zippi och lycka till i morgon! Håller tummarna för er.

 
Ingen bild

Eike

24 april 2011 21:50

Snyggt!!!!

Kennel TheLook

24 april 2011 21:53

Tack :)

 
Helena & Mike

Helena & Mike

24 april 2011 22:33

Jag tycker hon har fin fart och snyggt ställande :) Det ger ett fint intryck & helhet. Å tänk på att det är helheten som spelar störst roll...även om det är snyggt med detaljer, men man kan lätt haka upp sig för mycket på dom :)

http://helenawoxberg.blogspot.com

Kennel TheLook

24 april 2011 23:01

Tack Helena :)
Så har jag också tänkt flera gånger men sedan tycker jag ändå på något sätt det är roligt att peta och ha sig och det är julite så när man startar med eliten där skall man ju vara hela hundens liv så när hunden kan alla moment är det ju detajerna man får vara och peta på :)

 
emma

emma

25 april 2011 19:27

Riktigt snyggt tycker jag. Bra fart, glädje, snyggt ställande och läggande!

http://www.emmaoloke.wordpress.com

Kennel TheLook

25 april 2011 20:25

Tack Emma :)

 
Sandra

Sandra

26 april 2011 10:05

Toksnyggt!

http://saz.smuligt.com

Kennel TheLook

26 april 2011 21:38

Tack :)

 
Ingen bild

Sarah

27 april 2011 14:50

Hej
gud vad snyggt o snabbt:) tiff o du är så duktiga! kram

Kennel TheLook

30 april 2011 17:12

Tack :)

 
Karin Mattsson

Karin Mattsson

1 maj 2011 13:18

Shit så snyggt! :-))))) Har kollat igenom lite filmer - har blvit impad MÅNGA gånger! :-)

http://www.tika.no

Kennel TheLook

1 maj 2011 20:18

Tack så mycket :) Det värmde.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel TheLook - 8 december 2011 18:44

Ja oj nu var det länge sedan och det finns så mycket att skriva, vet inte vart jag skall börja. Allt har ändrats inget är sig likt. Antagligen oväntat av många. Jag bor numera i Haninge Kommun, i en liten del som heter Vendelsö. Ja mer än att mit...

Av Kennel TheLook - 26 oktober 2011 22:29

Jag (Nathalie) är på besök i stockholm några dagar och idag har vi haft en liten mini träff här för några TheLook hundar. Här kommer lite bilder.   TheLook Black-Ice Dot, TheLook Happy Victory, TheLook Red-Hot BBQ, TheLook Successful Svea, TheLoo...

Av Kennel TheLook - 18 oktober 2011 23:45


  Idag fick jag första agilitybilderna som nån har knäppt på Mike. Tyckte den här var så fin så jag tänkte dela med mig den till er :) Den är ifrån årets KM i Bollnäs när Mike blir klubbmästare i agility. Riktigt kul att han slog till och vann på sit...

Av Kennel TheLook - 10 oktober 2011 19:22


Svea är nu godkänd vallhund. Hon fick 86p. Och så mjuk och fin hon är att köra, hon har verkligen fått det bästa från både Spot och Jean i vallningen.     Izo är uppflyttad till klass 3 i både agility och Hopp, riktigt bra gjort Rebecka!  Gr...

Av Kennel TheLook - 22 september 2011 15:47

Dags att skriva några rader här! Tycker det är jättekul att bloggen är öppen, så kan man följa alla TheLook:are på ett och samma ställe. Asbra!   Igår var jag och Flame iväg och tränade tillsammans med Caroline och Marlene. Caroline har Olivia fr...

Ovido - Quiz & Flashcards