TheLook Border collie

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Moment 1 frittfölj

Av Kennel TheLook - 23 april 2011 23:15

Efter massor av krångel kommer här filmen från idag!

Först låg vimeo nere (där jag brukar ladda upp filmerna) och youtube ville inte ta emot den pga "okändt fel". Men till sist lyckades vi i alla fall komma överens och filmern ligger nu på nätet och här under kommer den.


Idag var det som sagt frittfölj, fotgående, ett moment man aldrig kan sluta peta i och som jag aldrig känner är klart. Just nu lägger vi mest fokus på att ligga i en bra sinnesstämning, både jag och Tiffany då vi lätt drar igång varandra, hon är ivrig och vill jobba och jag älskar när hon är sådan och blir lika ivrig jag. Vilket ibland leder till att hon är lite för het och vill lite för mycket. Så nu försöker vi hamna i bra energi och "takt".

Det som jag inte är helt nöjd med är hennes stegförflyttningar dom måste vi jobba mycket mer med för att få ritkigt fina, mer parallel i sina rörelser och även mina då jag har väldigt svårt gå i en rak linje. Tiffany är väldigt känslig i mina rörelser så jag måste tänka hela tiden på hur jag rör mig och vrider mig, vilket jag måste jobba med, då jag ibland får lite att hon rycker i huvudet. Även vänstersvängarna rycker hon med huvudet ett beteende jag skall jobba bort. Gillar våran takt på språngmarschen på filmen    Men gillar inte att hon "studsar" kanske lika bra lära in att hon skall trava i språngmarschen kanske det ser prydligare ut? Ja det var lite med mina tankar om friaföljet här kommer filmen, kolla gärna med era kritiska ögon och kommentera.




Imorgon är det dags för inkallande m ställande och läggande!


 
 
Vanessa

Vanessa

24 april 2011 09:31

FINT :D
Du är kankse lite stel i armarna och kollar ner på henne i halterna. Lite kritik ;) Lycka till med allt nu <3

http://schey.wordpress.com

Kennel TheLook

24 april 2011 09:39

Tack Vanessa. Har också funderat på det där med armarna men "viftar" jag mer på dom (läs den vänstra ;) ) slår jag henne i ansiktet... Så vet inte alls hur man skall lösa det.
Att jag tittar ner på henne i halterna har jag inte ens tänkt på ;) Tack

 
Malin & Java

Malin & Java

24 april 2011 09:59

Som alltid blir man superimponerad av er två! :D Som du själv skriver så är inte stegförflyttningarna perfekt, men det andra ser hur bra som helst ut! :D Ser fram emot fler filmer! :)

http://SuperMagic.se

Kennel TheLook

24 april 2011 10:16

Tack Malin :)
Nej vet inte var dom tog vägen... Hade fina sidoförflyttningar på henne men jag själv gick som om jag druckit för mycket för att vara på en lydnadsplan ;) så när jag ändrade sätt att gå (förra helgen) tappade hon dom, kan ju bero på att jag själv måste tänka så mycket på hur jag skall göra och vart jag skall sätta ner fötterna att hon undrar vad vi håller på med, men vi jobbar vidare på det :)

 
Sabine

Sabine

26 april 2011 17:52

SNYGGT!!! Något jag tänkte på är att du vid nästan varje stegförflyttning (och vid något vändande på stället tror jag) först har handen lite framåt, men sedan för den bakåt ganska tydligt strax före Tiff sätter sig. Det skulle för en petig domare kanske räknas som ett svagt DK? Är svårt att se, men någon gång låg hon kanske lite före i positionen, kan även ha varit kamerans vinkel för positionen ser ursnygg ut annars. Om du vill att hon ska trava kanske du ska sänka tempot till att börja med, men tycker det är riktigt snyggt när Tiff kan hålla positionen medan hon springer, inte många som fixar det :)! Snart har ni en 10 på detta moment, älskar attityden och kontakten!!! Ska bli så roligt att se nästa film :D!

http://rangipo.wordpress.com

Kennel TheLook

26 april 2011 21:32

Tack Sabine :)
Jo sidoförflyttningarna är det nog mest jag som har att jobba med. Jag gick med foten bakom förut men efter kursen blev det att ändra så nu funderar jag hela tiden så jag gör rätt och det gör nog att jag tappar focus på henne och då blir dte fel och jag försöker "hjälpa" henne. Spelar ingen roll om jag springer sakta hon galopperar i alla fall, men har tränat lite på ddet nu och tror jag behåller galoppen men jobbar bort studsandet :)

 
Ingen bild

Sarah o Vilda

27 april 2011 15:04

Vilken fin kontakt ni har!
Som du skrev stegförflyttningarna är lite "dåliga". Ni ser ut att tänka alldeles för mycket båda två. Lite osäkra på vart ni har varandra. Bara du kommer överens med dig själv hur du ska gå så blir nog Tiff grym på även det:)
jag tycker det ser skitsnyggt ut när en hund kan hålla sådan fin position i galopp. och det gör hon ju, Tiff.
kram

Kennel TheLook

30 april 2011 17:12

Tack. Jo vi stegförflyttningarna för någon vecka sedan och det är nog jag som inte riktigt har koll på hur jag skall göra. Måste "torrgå" mera. Tiff funderar nog vad jag håller på med ;)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kennel TheLook - 8 december 2011 18:44

Ja oj nu var det länge sedan och det finns så mycket att skriva, vet inte vart jag skall börja. Allt har ändrats inget är sig likt. Antagligen oväntat av många. Jag bor numera i Haninge Kommun, i en liten del som heter Vendelsö. Ja mer än att mit...

Av Kennel TheLook - 26 oktober 2011 22:29

Jag (Nathalie) är på besök i stockholm några dagar och idag har vi haft en liten mini träff här för några TheLook hundar. Här kommer lite bilder.   TheLook Black-Ice Dot, TheLook Happy Victory, TheLook Red-Hot BBQ, TheLook Successful Svea, TheLoo...

Av Kennel TheLook - 18 oktober 2011 23:45


  Idag fick jag första agilitybilderna som nån har knäppt på Mike. Tyckte den här var så fin så jag tänkte dela med mig den till er :) Den är ifrån årets KM i Bollnäs när Mike blir klubbmästare i agility. Riktigt kul att han slog till och vann på sit...

Av Kennel TheLook - 10 oktober 2011 19:22


Svea är nu godkänd vallhund. Hon fick 86p. Och så mjuk och fin hon är att köra, hon har verkligen fått det bästa från både Spot och Jean i vallningen.     Izo är uppflyttad till klass 3 i både agility och Hopp, riktigt bra gjort Rebecka!  Gr...

Av Kennel TheLook - 22 september 2011 15:47

Dags att skriva några rader här! Tycker det är jättekul att bloggen är öppen, så kan man följa alla TheLook:are på ett och samma ställe. Asbra!   Igår var jag och Flame iväg och tränade tillsammans med Caroline och Marlene. Caroline har Olivia fr...

Ovido - Quiz & Flashcards